4. flakon za 1 Kč s kódem: HALLOWEEN

 
Doprava zdarma od 899 Kč
Kupte více a ušetřete! 2-3 ks. -10% 2-3 ks. -10,4% 2-3 ks. -10% 2-3 ks. -10% 2-3 ks. -10% 4 ks. -18% 4 ks. -18,5% 4-5 ks. -18% 4-6 ks. -18% 4-5 ks. -15% 5+ ks. -30% 5+ ks. -30,8% 6+ ks. -30% 7+ ks. -30% 6+ ks. -25%

Vůně parfémů – co je to pyramida vůně?

Do parfémů se můžete zamilovat z mnoha důvodů – přinášejí nám příjemné vzpomínky, uvolňují sebevědomí, ženskost nebo zdůrazňují to, co si ceníme ve své osobnosti. Parfémy můžete také obdivovat pro jejich nejasnost a složitou strukturu. Chcete se dozvědět více o vůních a o tom, jak se vyrábí? Vítejte ve čtení dnešního příspěvku!

Vůně parfémů tvoří pyramidu vůní. Co to je?

Správně vytvořená vůně se na kůži krásně rozvíjí, vyzařuje dobře složené akordy a je trvalá. Myslíte si, že vytvoření takové vůně je snadné a můžete to udělat ručně?

Vaše intuice vás určitě nezklame a uhodnete, že umění parfumerie je složité, vyžaduje mnoholeté studium, zkušenosti a experimentování s různými kombinacemi vůní. Co jsou tajemné vůně a jak tvoří pyramidu vůní?

Parfumerie je oblast, která se neustále vyvíjí, ale zkušení parfuméři již dlouho vytvářejí vůně na základě tří fází, kterými jsou:

  • hlava vůně,
  • srdce vůně,
  • základní poznámka.

Od vrcholu si můžeme představit vrchol pyramidy a pomalu se přesouvat k jejímu základu, protože tak se vyvíjejí dobré vůně.

První fáze je otevřením, které svou krásou zve, ale trvá krátce – od několika do patnácti minut. Od této vůně záleží hodně, protože může lákat a fascinovat, ale může být také dráždivá a odpuzující.

Po 10-30 minutách se objeví druhá fáze, neboli srdce vůně. Je to centrum celé kompozice, to, co nás bude nejvíce zahřívat během projekce vůně. Tato fáze může trvat asi 2 až 4 hodiny.

Závěr je základní poznámka – teplé akordy, pojivo a plátno, na kterém se opírají první dvě fáze. Hluboká nota se v parfému objevuje asi dvacet minut po rozstříknutí mlhy a je cítit spolu se srdcem vůně po celou dobu.

Mají všechny parfémy složené vůně?

Ne, ne všechny. Na trhu je dostupná řada různých kompozic, které vznikly jako odpověď na potřeby zákaznic a zákazníků. Vedle parfémů sestavených kolem vůně pyramidy jsou zde také tzv. mono-vůně nebo mono-parfémy, které jsou složeny pouze z jednoho akordu a během své doby trvání se nemění.

Tyto vůně se velmi často odvolávají na vzpomínky, protože to mohou být kompozice s vůní fialek, kynutého koláče se švestkami nebo vůní vzduchu po dešti. Mohou být nostalgické, překvapující a příjemné na nošení, ale obvykle jejich trvanlivost není příliš dobrá.

Všechny vůně, které tvoříme v naší parfumerii Pařížské Parfémy, jsou kompozice založené na vůni pyramidy, s jasně vymezenými aromaty. Vysoce kvalitní ingredience, ze kterých vyrábíme, pocházejí ze stejných zdrojů, z kterých čerpají velké parfémové výrobny.

Začněme s vrchními tóny, tedy parfémovým ABC

Jak jsme již na začátku zmínili, dobré vůně se otevírají vrchními tóny. Mistři parfumerie mají své oblíbence v této skupině a obvykle používají akordy lehké, příjemné, radostné, které mají za úkol vyvolat úsměv a vytvořit pozitivní asociace.

V naší internetové parfumerii najdete různé typy vůní inspirovaných, které mají ve vrchních tónech:

  • citrusové tóny, např. Dolce & Gabbana Light Blue, Donna Karan DKNY Be Delicious, Paco Rabanne Olympéa,
  • ovocné tóny, např. Lancôme La Vie Est Belle, Paco Rabanne Lady Million,
  • lehké květinové tóny, např. Dior J’adore, Chanel Coco Mademoiselle.

Jemné, sladké, ale ne dusivé, svěží, vibrující a optimistické 一 právě takové otevření způsobuje, že se velmi často zamilujeme do dané kompozice už od prvního přivonění! Ale to samozřejmě není vše, protože…

Tóny parfému 一 srdcová nebo střední nota

…první dojem je klíčový, ale to, co se skrývá za ním, může způsobit, že se do vůně zamilujete ještě více! Srdce vůně, střední nóta, je to jediné, co vám prozradí její charakter 一 ať už je romantická, mírná, nebo naopak 一 pikantní a dráždivá. 

Srdcové tóny obvykle obsahují:

  • silné květinové tóny, např. Thierry Mugler Alien s převládajícím jasmínem nebo Hugo Boss The Scent s frézií,
  • kořeněné tóny, např. YSL Black Opium s kávou a hořkými mandlemi nebo Dior Hypnotic Poison s vanilkou a kmínem,
  • zelené nebo mořské tóny, např. Cacharel Amor Amor nebo Davidoff Cool Water. 

Setkali jste se už s některou z nich?

Vonné tóny 一 závěrečná neboli základní nóta

Závěr vonného příběhu by měl k ostatním parfémům pasovat jako ulitý, protože právě on podpírá celou váhu dobře komponovaného parfému.

Základní tóny můžeme rozdělit na:

  • živočišné tóny, např. pižmo v Cacharel Noa nebo ambru v Gucci Bamboo,
  • dřevité tóny, např. Versace Versense nebo Marc Jacobs Decadence,
  • orientální tóny, např. Tom Ford Black Orchid nebo Lancôme La Nuit Trésor.